Utah, Washington en Rocky Mountains - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu Utah, Washington en Rocky Mountains - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

Utah, Washington en Rocky Mountains

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 Maart 2012 | Canada, Ottawa

Laat ik deze keer beginnen met een kleine correctie, ik heb vorige keer verteld dat ik via Wyoming naar California ging maar dat was een foutje, ben nog niet zo heel erg bekend hier dus haal de staten nog een beetje door elkaar.
Ben wel in Wyoming geweest maar dat was toen ik op weg was naar Oklahoma, naar California ga je vanaf Montana, via Idaho, Utah, stukje Arizona, Nevada en dan California.
Bij deze gecorrigeerd dus.
Mijn reis begon deze keer met een vracht kattengrit voor Salt Lake City, trailer stond al geladen klaar op de yard van H_R in Lethbridge dus aankoppelen en wegwezen, lekker makkelijk dus.
Het enige wat ik nog even moest doen was via de weegbrug om mijn asdruk te controleren, dat kan namelijk behoorlijk wat dollars kosten als je dat hier niet voor elkaar hebt.
Had op de zaak al even met een Canadese collega gepraat en die adviseerde mij om iedere trailer die ik aankoppel en die al door een ander geladen is altijd te wegen vóór vertrek, weegbrug betaalt H_R, boetes als je fout zit mag je zelf betalen.
Nou is dat best een mooi systeem als je er eenmaal aan gewend bent, je kunt hier namelijk de assen van de trailer verplaatsen waardoor je de drukverdeling aanpast.
Nou gaat dat niet altijd even soepel, zeker in de winter als er zand, zout, en weet ik wat voor troep allemaal onder de trailer kleeft, dan is een lichte vorm van gecontroleerd geweld vaak wel vereist om de assen er van te overtuigen dat ze één of meer gaatjes moeten opschuiven, en als je zwaar geladen bent kan het gebeuren dat je een paar keer opnieuw moet wegen voor je weet dat je goed zit.
Na 4 keer wegen was ik ´legaal` dus op naar de grens en vervolgens naar de Pilot in Shelby om te tanken en daar trof ik dezelfde collega weer.
Kwam meteen naar me toe om te vragen of het gelukt was, en toen ik hem vertelde dat ik pas na 4 keer goed zat, vertelde hij me dat hij al een keer 8 keer opnieuw had gewogen dus zo erg was dat niet.
Beter paar tientjes van H&R dan paar duizend dollar van mij, was zijn motto, en daar kon ik het wel mee eens zijn.
Rest van de rit liep mooi vlot, gelost in Salt Lake City, vlakbij weer een volle trailer opgehaald bij een ander bedrijf en vervolgens terug naar Calgary.
Had al met collega John afgesproken om elkaar onderweg te treffen dus gezellig samen terug gereden. Trailer in Calgary afgekoppeld, overnacht bij de Flying J, en de volgende morgen kon ik vertrekken naar Richmond, vlakbij Vancouver in British Colombia, op zich een mooie rit maar die 600 kilometer Rocky Mountains zorgen er wel voor dat de gemiddelde snelheid behoorlijk onderuit gehaald wordt.
Ongelooflijk wat een gebergte is dat, komt geen eind aan het klimmen, dalen, bochten, sneeuw, en dan liefst allemaal tegelijk. (voor de slimmerikken, klimmen en dalen kan niet tegelijk)
Volgende dag gelost in Richmond, lege trailer afgekoppeld in de yard in Delta, en daarna naar de yard in Kelowna om weer een volle aan te pikken voor Calgary dus weer door de Rocky´s, maar dan een groot stuk met de losse trekker, schiet wel lekker op maar echt fijn rijden is het niet, zeker niet als het glad is.
Terug in Calgary kreeg ik nog een kort ritje naar Cranbrook en daarna na enig omzeuren met een retourlading wat niet echt lekker liep kwam ik weer in Lethbridge.
Daar samen met KP beetje wezen rondkijken voor een auto voor mij, was dat geneuzel met taxi´s eigenlijk wel een beetje zat, en ben nu de trotse eigenaar van een zwarte Dodge Ram 1500, bouwjaar 1998, en met een 5,2 liter V8 blok onder de kap, ben dus een blij mensch.
Na onze reset hadden we een ritje met z´n tweeën naar Sumner, Washington, een rit van rond de 1000km dus dat was mooi in één dag te doen dachten we, is ook wel gelukt maar dankzij een tegenwerkende douane, een paar sneeuwbuien en een setje niet echt meewerkende sneeuwkettingen, duurde die dag wel erg lang.
Aangekomen bij de klant kon ik nog net een uurtje slapen en toen moest er al gelost worden, en nadat ik me leeg had gemeld bij de planning kreeg ik het verzoek om 6 adressen weer terug te laden, 1 in Washington en 5 in Oregon, dus ik had het nog even druk zeg maar.
Die dag 4 van de 6 geladen en toen vond ik het wel welletjes, truckstop opgezocht, eten, douchen en vooral slapen!!!
Volgende morgen de laatste 2 opgehaald en op weg naar Edmonton waar ik de trailer af kon koppelen bij de klant,daarna nog een rit met wéér 6 adressen in de Rocky Mountains uitgelost, vervolgens weer naar Kelowna, terug naar Edmonton en weer naar Lethbridge waar ik nu even 2 dagen vrij ben, kon ik mooi m´n auto ophalen bij de garage en er een beetje mee in de buurt rondrijden.
Wel een lekker gevoel om weer een beetje mobiel te zijn, niet de hele tijd staan wachten op een taxi en gewoon beetje doelloos rond te kunnen rijden.

ps, hoop dat het een beetje prettig te lezen is, het schrijven ging deze keer niet echt lekker...

  • 02 Maart 2012 - 07:15

    Uffie:

    Ondanks dat het schrijven voor jouw gevoel niet echt lekker ging heb ik weer genoten van je verhaal. Je flikt het hem toch maar...
    Denk dat mijn nichie ook weer verheugd is, zal het vanaaf horen. Ben daar van t weekend.....
    Ze verslindt je verhalen, dus al gaat t soms niet echt lekker, blijven doen!

    Liefs ikke

  • 02 Maart 2012 - 07:15

    Uffie:

    Ondanks dat het schrijven voor jouw gevoel niet echt lekker ging heb ik weer genoten van je verhaal. Je flikt het hem toch maar...
    Denk dat mijn nichie ook weer verheugd is, zal het vanaaf horen. Ben daar van t weekend.....
    Ze verslindt je verhalen, dus al gaat t soms niet echt lekker, blijven doen!

    Liefs ikke

  • 02 Maart 2012 - 08:04

    Heidi Thomassen:

    Leuk weer om te lezen hoor. Kijk er steeds weer naar uit wat je weer beleefd hebt. Take care!!!

  • 02 Maart 2012 - 08:50

    Wiebe:

    Misschien is het een idee om een nieuw inktpatroontje in je pen te doen???? Nee joh, was weer toppie om te lezen, was ook leuk om gister even weer met je te "kletsen" :-).

  • 02 Maart 2012 - 10:02

    Berend :

    hy erik , heb je verslag weer gelezen jonge en merk het wel ook daar moet je wel wat doen . fijn voor je dat je nu je eigen auto hebt daar , net wat je zegt je bent wat mobieler,en jou kennende doe je graag je eigen ding , dus knallen maar met je 5.2 liter dogge , nou de winter is voorbij ook daar zeker en je gaat nu een mooie tijd tegemoed met het weer . dus ff geen kettingen meer hahahahah . nou wacht weer vol spanning op je volgende verslag gr berend

  • 02 Maart 2012 - 16:28

    Hamp:

    Weer een prachtig verhaal Erik , en je zit de gehele dag (en nacht) te genieten van je tripjes door Canada en Amerika.
    Groetjes Hamp

  • 02 Maart 2012 - 20:32

    Harma Hesseling:

    mooi dat je toch weer op gang bent gekomen met je verslag. Het is gewoon een genot om je verslag te lezen. En die lekkere humor er in, heerlijk. Ga je er uiteindelijk een boekwerk van maken? Ik wil er dan bij deze 1 reserveren. Geniet van je auto, mooi ding hoor

  • 02 Maart 2012 - 22:10

    Monique:

    Je hebt er toch maar weer een leuk verhaaltje van gemaakt hoor!!!!!!Ben trots op je.En je auto(tje)hum hum blitz hoor !!!!!!!!!!Zit zeker ook een leuk geluidje in hahahaha v8 patser!!!!!!!!!

  • 04 Maart 2012 - 12:40

    Jan Korvemaker.:

    Ha Erik, Alles goed daar ? volgens mij wel he. Je hoeft niet te twijfelen of jou verhalen hier wel of niet goed overkomen, ik vind het in elk geval prachtig om te lezen en ik denk dat er wel meer zijn die dat vinden. Mooie wagen heb je zeg, ook met een gas tank ? ha ha ha denk van niet he. Nou nog veel rij plezier en ik wacht vol smart(ies) op je volgende roman ha ha ha. Gr uut kloosterholt.

  • 04 Maart 2012 - 20:47

    Roelof En Bianca:

    Hey, oohh wat zal Roelof jaloers zijn op je auto. Gaaf ding man. En nog steeds leuk om je verhalen te lezen.
    Nog even en je kunt met een boek beginnen. Wel mooi denk ik die Rocky Mountains. Gaaf hoor. In het echt vast nog mooier. We kijken weer uit naar je volgende verslag, we lezen met plezier. Rij voorzichtig.
    Groetjes van ons.

  • 06 Maart 2012 - 16:14

    Johannes Koster:

    hee ouwe rukker !! hoe is het , met ons alles goed .
    geweldig wat je daar doet , we blijven je volgen en houden kontackt ! hou je kop er bij maar dat zit wel goed..
    vat geen cowboy...
    groeten johannes en marleen..

  • 06 Maart 2012 - 16:14

    Johannes Koster:

    hee ouwe rukker !! hoe is het , met ons alles goed .
    geweldig wat je daar doet , we blijven je volgen en houden kontackt ! hou je kop er bij maar dat zit wel goed..
    vat geen cowboy...
    groeten johannes en marleen..

  • 09 Maart 2012 - 18:43

    Remon:

    Ik ben jaloers op je auto. Later wil ik ook zo één, dus wees er zuinig op.
    doeeeeeeeeeeeeeei

  • 09 Maart 2012 - 18:45

    Gea:

    Niks mis met je verhaal. Gewoon blijven doen, dan blijven wij ervan genieten!
    Goetjes van ons allen

  • 13 Maart 2012 - 18:05

    Rickyv8:

    Erik, je wordt gemist op het AAP forum!

  • 13 Maart 2012 - 23:14

    EDWIN:

    Het topic van de verdwijning van de gespleten ruit staat nu op 13 pagina's ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

eindelijk weg

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

New York en nog veel meer

23 April 2012

Hawaii

17 Maart 2012

Een reis met hindernissen

01 Maart 2012

Utah, Washington en Rocky Mountains

12 Februari 2012

California en Oklahoma
Erik

Ik vertek voor minimaal een jaar naar Canada om daar als long distance truck driver te gaan werken, via deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen daar volgen.

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 44085

Voorgaande reizen:

30 November 2011 - 30 November -0001

eindelijk weg

Landen bezocht: