New York en nog veel meer - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu New York en nog veel meer - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

New York en nog veel meer

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 Juni 2012 | Canada, Ottawa

Ik kreeg links en rechts al wat vragen en opmerkingen wanneer er nou weer eens een nieuw verhaal aan zou komen, en nu kan ik een heel zieleg verhaal gaan schrijven over dat ik het zo druk had enzo, maar de waarheid is een combinatie van geen zin en niks te vertellen. Geen zin ligt vooral aan het mooie weer en de gezelligheid met vrienden en kennissen, en niks te vertellen is vooral omdat het voor mijzelf zo langzamerhand allemaal een beetje normaal begint te worden. Niet eentonig of saai, absoluut niet, maar voor mijn gevoel gaan de verhalen een beetje erg veel op elkaar lijken als ik van iedere rit een verslag schrijf, zeker als daar ook nog een paar keer de zelfde bestemming tussen zit. Maar een paar weken geleden kreeg ik een rit aangeboden die wel interessant was, 2 adressen New York en 2 in Massachusetts, op zich al een fikse rit van ruim 4000km vanaf Lethbridge tot aan de laatste klant, en dan kwam ik eigenlijk ook nog een dag te laat weg. De bedoeling was donderdag die 2 in New York er uit en vrijdag die andere 2, en dan moet je eigenlijk op zondag optijd vertrekken, liefst voor de middag de grens over, en dan is dat een fluitje van een cent. Maar ik kwam zondagavond om half 10 pas weg, uurtje gereden naar de grens, en daar overnacht omdat ik de volgende dag eerst naar de meat-inspection moest, en die begint iedere dag om 8 uur smorgens, behalve natuurlijk op maandag, dan beginnen ze pas om 12 uur smiddags, dus nog een halve dag kwijt. Met 4 klanten moet je ook 4 certificaten hebben, voor iedere klant 1, dus was het 13:00u maandagmiddag dat ik daar weg reed, 3800km naar de eerste klant, en een los-afspraak donderdag om 12 uur smiddags New York tijd, en dat is 10 uur smorgens mijn tijd, dus nog weer 2 uur minder. Kwam er dus op neer dat ik 69 uur de tijd had om er te komen, daar moeten dan 3 overnachtingen tussen van ieders 10 uur, en je moet af en toe nog even stoppen om te eten, douchen, tanken, kort samengevat; HAAST. Nou moet ik toegeven dat mijn fleet-manager (jawel) wel had aangeboden om de afspraken in New York te verzetten naar vrijdag, zodat ik een normale rit zou kunnen hebben, maar dan werd Massachusetts pas maandag, wat neerkomt op 2 dagen stilstaan, en dat zag ik niet zo zitten. Nou werken ze hier niet met een tachograaf in de auto maar met logboeken, en daar moet je gewoon zelf met een pen op invullen wat je allemaal gedaan hebt, in ieder logboek zitten 32 blaadjes, en als je een fanatieke agent hebt dan kan hij dus gaan tellen of je wel op het juiste blaadje zit en niet 1 of 2 er tussenuit hebt gehaald. Lekker belangrijk zul je denken, wat heb ik aan die info? Nou,het is namelijk niet verplicht dat dat boekje heel blijft, er zijn speciale aluminium klembakjes voor, dan haal je de nietjes uit het boekje, en dan klem je ze in dat ding. Vervolgens neem je een tweede boekje, sloopt die ook uit elkaar, en legt die blaadjes ergens in een kastje. Als je dan een keer niet uitkomt, zoals ik met deze rit, dan schrijf je overdag gewoon keurig alles op wat je doet, inclusief pauzes, en savonds gooi je dat blaadje weg, pakt een nieuwe uit het kastje, en daarop vul je het in zoals het jou op dat moment uitkomt. Afijn, 3 dagen en 7 blaadjes verder kwam ik New York binnen vallen, lichtelijk gesloopt maar slechts 10 minuten te laat voor mijn afspraak, en dat had ik ook nog keureg via de planning doorgegeven aan de klant omdat ik in de file stond voor de George Washington brug. Waarschijnlijk stond het vrij duidelijk op mijn gezicht af te lezen dat ze vooral niet moesten gaan zeuren over die 10 minuten, of die mensen waren gewoon niet zo moeilijk, want ik mocht meteen lossen. Hadden we alleen nog een klein meningsverschil met het loodje, een dikke stalen bout waarvoor je een behoorlijke tang nodig hebt, en die hadden ze niet, maar ze hadden wel een heel klein slijpertje, schijfje was misschien 3cm doorsnee, en een hamer. Koste even wat tijd en zweetdruppels, maar de deuren waren open en ik kon lossen. Vervolgens de tweede klant was geen probleem, en om een reden die mij nog steeds niet duidelijk is, kon ik vrijdags die 2 laatste klanten op één adres lossen. Over New York zelf kan ik niet zo heel veel vertellen, beide klanten lagen op het bekende "Long Island" en van de stad zelf heb ik natuurlijk niet veel gezien, je kunt, en mag, en wil met een combinatie van 23 meter echt niet in de buurt van het centrum komen, en verder is het in mijn ogen een stad als alle andere, te veel mensen op te weinig vierkante meters, was blij dat ik er weer uit was. Klantje in Massachusetts was er een voor in het boekje, klein bedrijfje met ruim terrein om te draaien, en vriendelijke mensen die meteen met koffie aankwamen. Kijk, dat is leuk werken. Nog wel leuk om te vertellen dat het hele bedrijf uit 3 mensen bestond, een man en een vrouw op kantoor en een man in de loods, en toen de baas tegen de man in de loods zei dat ik gelost moest worden zei hij prompt; Ik zet mijn beste man er op!! Dat vind ik dan wel weer humor.
Na het lossen leeg gemeld bij de planning, en kreeg ik meteen een laad-opdracht om een geladen trailer op te gaan halen in Lancaster, Pennsylvania,en dat mocht vrijdagavond of zaterdagmorgen, wanneer het mij maar uit kwam, en die hoefde ik alleen maar mee te nemen naar de yard van H&R in Brampton, bij Toronto, waar dan weer een volle stond te wachten voor Calgary. Ik kon echt merken dat ze zeer tevreden waren op de planning dat ik die rit zo snel gedaan had, want de rest van de week stonden overal trailers geladen klaar, hoefde nergens op te wachten, echt keurig geregeld allemaal, en ik geloof dat Peter, mijn fleet-manager, wel 3 keer zijn waardering heeft uitgesproken. Vanaf Lethbridge, heb ik nog wat korte ritjes in Canada gedaan om de week vol te maken, want het daarop volgende weekend hadden we met het groepje waar ik veel mee om ga, allemaal vrij geregeld omdat Arnold, één van die jongens, een BBQ had georganiseerd op zaterdagavond omdat hij sinds kort een woning huurt, en dat moest even gevierd worden. Daar zijn we dan ook weer niet te beroerd voor, bovendien zou KP de maandag erop voor een paar weken naar NL vliegen, dus konden we hem ook nog even uitzwaaien. Daarna gewoon weer verder gegaan met het vervoeren van goederen, op zich leuke ritten vermaak me ook nog steeds prima, maar over die ritten valt in mijn ogen dan weer niet zo veel te vertellen. Op dit moment sta ik in Utah, in het plaatsje Springville, waar ik morgenvroeg een lading op kan pikken voor Trento, Ontario, op zich wel een mooie lange rit van ruim 3200km dwars door de USA dus daar verheug me wel op. Het is hier nu 9 uur savonds, en ik was er vanmorgen om 3 uur al uit, dus als jullie er geen bezwaar tegen hebben ga ik nu een poosje liggen...

  • 27 Juni 2012 - 06:08

    Heidi Thomassen:

    En toch is het weer leuk om te lezen wat je allemaal beleefd heb. Ik hou je in de "gaten" via facebook maar deze reisverslagen vind ik altijd leuk.
    Groetjes

  • 27 Juni 2012 - 06:09

    Roelof :

    je maakt weer lange ritten Eric maar mooie verhalen je moet een boek bijhouden man goede reis en groeten uit ten boer

  • 27 Juni 2012 - 14:04

    Je Moeder.:

    Wat weer een mooi verhaal Erik.Het is elke keer genieten als we je verhalen lezen,zodat we het een beetje kunnen meebeleven.Voor ons is dat fijn .
    Ikvolg je ook via facebook en dat is ook erg leuk!!!!
    Groeten van Pa en mij.

  • 27 Juni 2012 - 19:00

    Jan Korvemaker.:

    He he, ik dacht al ff zal ie weer terug zijn in ned. of heeft hij een vrouwje getroffen met de boksem aan, ha ha.
    Maar nee hoor daar is die weer.
    En ik vond het weer een mooi boeiend verhaal, most schriever worn jong.
    Nou eerlijk is eerlijk ik vindt het mooi af en toe op deze manier wat van jou te horen, diep respect Erik.
    Nou tot de volgende roman dan maar.
    Gr. uut kloosterholt.

  • 27 Juni 2012 - 19:08

    Harma:

    als dit in boekvorm wordt uitgebracht, koop ik er direct 1. Heerlijk om te lezen. Spannend en ook nog humoristisch. Hopen dat je nog heel veel leuke dingen mee mag maken.

  • 05 Juli 2012 - 11:03

    Bertha Dijkstra:

    Erik,
    Ook ik heb weer reikhalzend uitgekeken naar een nieuw verslag van je belevenissen.
    Erg mooi om te lezen.
    Nog veel plezier daar en vooral veilige kilometers!
    groeten van tante Bertha en oom Hessel.

  • 08 Juli 2012 - 08:14

    Gea & Co:

    Zelfs wanneer ik de verhalen al van je heb gehoord blijft het lezen van het reisverslag een prettig tijdverdrijf!
    Keep on going!

  • 08 September 2012 - 11:01

    Chris Oet Pekel:

    Hoi Erik heb wel weer genoten hoor leuk bericht ja zoals ik zit er wel op te wachten dat er weer een bericht komt hoor maar ja zoals je schrijft is het voor jouw eigenlijk ook het zelfde ,als hier maar dan in een andere land kan het goed begrijpen ,,,maar wel blijven mailen hoor met je belevenissen he ik ben blij dat het zo goed gaat met je en het naar je zin is nou Erik hou de glimmende kant boven en bon route zal ik maar mailen

    de vr gr oet Pekel van Chris
    moi heur

  • 09 Februari 2013 - 21:22

    Dr. Oetker:

    Hey Lange,

    Hoe is het eigenlijk?
    Tis alweer een tijd geleden dat we gesproken hebben.
    Hier gaat alles goed, ook met mevrouw Oetker.

    Groeten HP en M

  • 26 Februari 2013 - 01:21

    Patrick Schut:

    Hallo Erik, je kent mij niet maar ik was nieuwsgierig naar iemand die jij
    Waarschijnlijk wel kent. Dat is KP hij kwam en komt wel eens in cafe
    Noorderstation in Groningen en had/heeft een Rijschool.

    Ik sta op het punt om te gaan emigreren naar New york en wil daar
    Beginnen met het vrachtwagen rijbewijs en volg zo af en toe waar jullie zitten.
    Super om die verslagen te lezen en heb ook een keer een video op
    de laptop gezien van Kp in het cafe. Ik zal zo snel mogelijk beginnen met
    lessen. Hoop snel iets te horen.

    Groeten,

    Patrick uit Groninen

    P. S. Kp kent mij als de tienstra boys van het schoonmaak bedrijf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

eindelijk weg

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

New York en nog veel meer

23 April 2012

Hawaii

17 Maart 2012

Een reis met hindernissen

01 Maart 2012

Utah, Washington en Rocky Mountains

12 Februari 2012

California en Oklahoma
Erik

Ik vertek voor minimaal een jaar naar Canada om daar als long distance truck driver te gaan werken, via deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen daar volgen.

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 4795
Totaal aantal bezoekers 44081

Voorgaande reizen:

30 November 2011 - 30 November -0001

eindelijk weg

Landen bezocht: