Hawaii - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu Hawaii - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

Hawaii

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 April 2012 | Canada, Ottawa

Aloha, ziedaar mijn volledige kennis van de Hawaiiaanse taal, heb nog wel wat meer woorden en termen gehoord daar maar niet eens geprobeerd om ze te onthouden.
De vakantie was op alle mogelijke manieren zeer geslaagd, de pret begon al met de reis er naartoe, de controles bij het vliegveld, en niet te vergeten dat we hier in Lethbridge al op Arnold moesten wachten omdat hij onderweg aangehouden was, tijdens dat ritje van 3 km van het hotel naar de yard van H&R moest hij namelijk nog even gauw een belletje doen en dat werd gezien door de plaatselijke veldwachter.
Onze auto´s allemaal op de yard geparkeerd en van daaruit hadden we een taxibusje geregeld die ons naar het vliegveld Calgary bracht.
Keurig op tijd ingecheckt en na even een spannend momentje omdat René nogal achterbleef bij de controle zaten we uiteindelijk toch met z´n vijven in het vliegtuig, overstappen in Vancouver verliep zonder problemen en 6 uur later stonden wij op het vliegveld van Honolulu, half uurtje met een busje naar het hotel, koffers gedumpt in de kamers en vervolgens het belangrijkste eerst gedaan, inspectie van de bar die aan het hotel vast zat, LuLu´s.
Nadat we een schaal kippevleugels en een grote schaal Nacho´s in recordtempo met z´n allen naar binnen hadden gewerkt, en natuurlijk een grondige inspectie van onze favoriete drankjes hebben we die tent goedgekeurd en was dat meteen voor de hele vakantie ons verzamelpunt.
s`Morgens kwam de een na de ander uit bed en daar koffie en ontbijt regelen, en later op de dag werd er ook vaak weer afgesproken als één of meerdere personen besloot er alleen op uit te gaan.
10 dagen zon, zee, strand, winkeltjes, kroegen, lekker eten, zomers geklede dames, gezellige avonden/nachten, kortom het bekende vakantie gevoel.
Één avond met z´n allen naar een zogeheten Luau, een traditioneel Hawaiiaans feest met dans, muziek, en vooral veel eten, dus daar was prima te wezen, hoogtepunt was toch wel dat er een kompleet varken ingegraven was, vervolgens wordt dan boven dat varken een flink vuur gestookt en zo wordt het beestje dan langzaam gebraden, echt heel lekker stukje vlees.
Een ander ding wat we allemaal beslist wilden zien was Pearl Harbour en dat was dan ook fantastisch, heel indrukwekkend om te horen, zien en lezen wat daar gebeurd is.
Moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk op z´n Amerikaans is opgezet dus dat betekent dat het allemaal zo wordt verteld alsof het het ergste is wat er ooit op de wereld gebeurd is, maar daar moet je een beetje doorheen kijken.
Rondleiding gehad in een onderzeeër, in een gigantisch slagschip uit die tijd, en de resten bekeken van een zelfde slagschip dat daar onder water ligt en waar weinig meer van over is dankzij een bom die de munitie opslag van het schip had geraakt, beetje luguber detail is dat de lichamen van de bemanning nooit geborgen zijn omdat daar weinig van overblijft na zo´n explosie.
Verder lekker genoten van de Hawaiiaanse zon, veel dingen samen gedaan, meestal samen eten, maar hadden van tevoren afgesproken dat we geen verplichtingen naar elkaar toe hadden en dat als iemand een dagje of avond alleen op stap wou dan was dat natuurlijk ook geen probleem, en dat werkte prima.
Uiteindelijk komt dan na 10 dagen toch weer de onvermijdelijke terugreis, al moet ik erbij zeggen dat we het alle 5 ook wel hadden gezien daar, niet dat het niet leuk meer was maar 10 dagen is lang genoeg.
Terug in Calgary, terugreis was gelukkig rechtstreekse vlucht, was het eerst en vooral KOUD!!!
Na anderhalve week een constante temperatuur van ongeveer 28*C te hebben genoten, was rond het vriespunt met kans op sneeuw wel even weer wennen.
Alles bij elkaar een mooie vakantie, en ik heb nu al een idee waar ik na m'n pensioen zou willen wonen, maar dat duurt nog een paar jaar gelukkig dus dat kan nog wel een paar keer weer veranderen.
Intussen al weer 2 weken aan het werk, leuke rit gehad eerst naar Vancouver op en neer, vervolgens met een lading rundvlees naar Detroit, teruggeladen voor Toronto, en vanaf daar weer een trailer meegenomen naar Calgary om dan na wat gekoppel en heen en weer gerij weer in Lethbridge uit te komen.
Ook hier begint het nu langzaam maar zeker voorjaar te worden, op de meeste plekken is de sneeuw gesmolten en dat gaf vooral in Ontario een heel mooi effect, was ik daar in de winter door gekomen toen het allemaal bevroren en dichtgesneeuwd was, waren nu de meren en rivieren ontdooit die toen verborgen lagen onder de sneeuw en reed ik toch weer door een voor mij kompleet nieuw, schitterend mooi landschap, al was ik er dan al vaker langs gekomen.
Mooiste van die rit was toch wel dat er op een gegeven moment een groep van 5 wolven voor mij de weg overstak, en ook nog wel zo dichtbij dat ik iets af moest remmen om de laatste 2 niet te raken.
Prachtige beesten zijn dat, en wat groot, is toch wel even wat anders dan ze achter een hekje in de dierentuin te zien liggen.
Vandaag lekker vrij geweest, even wat ditjes en datjes gedaan en geregeld, en een bezoekje gebracht aan het Nederlandse winkeltje "the Wooden Shoe" hier in Lethbridge, zielsgelukkig met 2 droge metworsten weer naar buiten gekomen, de ene heeft de middag niet overleeft, maar de tweede heb ik netjes bewaard.
KP komt vanavond ook in Lethbridge aan en ik heb hem beloofd dat we vanavond metworst bij de borrel hebben.
Intussen is het hier nu half 8 s'avonds dus ik zal eens een blik in de bar werpen of hij al gearriveerd is, Proost, en tot later...

• 24 April 2012 - 05:34

Uffie:

Hej lieverd, wat weer een mooi verhaal. Geniet!
    Blijf schrijven......geniet ik een beetje mee hahaha.
    X

• 24 April 2012 - 11:20

Gea, Jouke & Kids:

We dachten al even dat je in Hawai gebleven was. 't was zo stil aan de overkant!
    Leuk om nu weer eens wat van je te horen. Mooi verhaal ook weer. Mocht het chauffeursvak je ooit nog gaan vervelen kun je altijd nog als schrijver verder gaan.
    Groetjes.

• 24 April 2012 - 12:33

Carmen:

Geweldig man, wat beleef jij wat!!
    Écht goede keuze gemaakt dus ;-) Tis je van harte gegund, en keep on writing. Je hebt een leuke schrijfstijl! (Wie weet zit er een boek in voor later! hahaha!)

Ennuh...."the Wooden Shoe' ?? Kunnen ze klomp niet uitspreken ofzo?? lol

Veel plezier maar weer en zie alweer uit naar je volgende verhaal!
    Dikke smok van mij

• 24 April 2012 - 20:25

Martje:

Hallo Erik,
    wat weer een geweldig verhaal om te lezen! Heb je vast en zeker met veel plezier inmekaar zitten draaien. Misschien moet ik ook maar eens naar Haiwai afreizen? Vooral om geoorlooft in zo'n mega-lelijke-gebloemde shirt te mogen rondlopen. Geen ontvangst gehad met van die leuke Aloha-dames in zo'n sliertenrok (of hoe dat ook mag heten)?
    Nou hier is het nog steeds net zulk petweer dan anders. En de rest is ook nog hetzelfde...
    Heel veel plezier nog in het koude Canada. En als je terugkomt dan moeten we ff een een hollandse stamppot(je) eten met een lekkere speklap/ gehaktbal:-), iets voor 4 personen of zo, haha
    Want na een jaar 'droogstaan' moet dat er toch wel als 'pap' ingaan?
    Tot de volgende keer...
    Groetjes

• 25 April 2012 - 07:33

Stephanie:

Wederom een superverslag! wat een heerlijk welverdiend leventje heb jij daar toch! mooi zoals je verwoord hoe de winter plaatsmaakt voor de lente! geniet ervan daar!

spreek je snel!
    knuf uut finnewol! en een very high five van de kiddies voor de ''reus''!

• 27 April 2012 - 12:46

Wauw! WOLVEN!!! Te gek ... Mooi verhaal weer, Bruderlein xxx

• 24 Juni 2012 - 11:55

Jan Zulf:

Hou ist Odde...
    Hoorde via via hoe ik verhaaltjes van je kan vinden op dit high-tech ding,en zowaar,heb je gevonden! Had wel een beetje hulp nodig van m'n charters maar da's ja niet belangrijk,we zijn er. Mooie verhaaltjes,en zelfs daar zijn ja veldwachters,nait best haha.Wordt ook nodig tijd weer voor een biertje niet dan,moeten alleen nog even zien hoe en waar.Had al taxi gebeld maar die wil me niet brengen,snap er niks van,of zou het m'n deo zijn? We moeten maar gauw eem proatn lijkt me,groet'n en tot later he...