hoe het begon - Reisverslag uit Scheemda, Nederland van Erik Kamp - WaarBenJij.nu hoe het begon - Reisverslag uit Scheemda, Nederland van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

hoe het begon

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 November 2011 | Nederland, Scheemda

het is al jaren mijn droom om in Canada en USA te gaan werken als long-distance driver, maar wist eigenlijk nooit hoe je zoiets aanpakt.
Tijdens mijn relatie heb ik het er wel eens met Henny (mijn ex-vriendin) over gehad om samen die kant op te gaan maar dat zag zij nooit zo zitten, en omdat je bij zo'n onderneming er samen achter moet staan heb ik die droom van me af gezet en geprobeerd hier een leven met haar op te bouwen.
Toen afgelopen zomer dan toch bleek dat we niet gelukkig waren samen hebben we besloten een punt achter onze relatie te zetten en kwam vrij snel mijn oude droom weer bovendrijven.
Intussen had ik een bekende in Canada die daar al voor de tweede keer zit en na wat heen en weer ge-mail, sms en bellen werd mij al gauw duidelijk hoe je het aanpakt en na een korte twijfel heb ik de sollicitatiebrief gemaild naar H&R Transport in Lethbridge, Alberta.
3 dagen later kreeg ik al een telefoontje van VRV, een Canadeese immigratiedienst met de nodige vragen en het ver zoek of ik 23 september naar Reading in Engeland kon komen voor een kennismakingsgesprek.
Dus vrij geregeld bij mijn werkgever en de Berlingo aangetrapt en op naar Engeland waar ik kennis maakt met David en Lyndon, twee heren die voor H&R de chauffeurs uit Europa werven.
Het werd een heel leuk gesprek wat ongeveer 2 uur duurde en aan het eind kreeg ik meteen te horen dat ik was aangenomen en de vraag wanneer ik naar Canada wenste te komen.
"Zo snel mogelijk" bleek het juiste antwoord want onmiddelijk werd er vanuit de VRV actie ondernomen, kreeg ik de ene mail na de andere wat ik allemaal moest doen, regelen, opsturen, en eind oktober het verzoek of ik eind november bereid was om in een vliegtuig te stappen dat mij naar Calgary vliegt.
Intussen had ik mijn zaakjes in Nederland zo ver geregeld waar mogelijk en de voorbereiding getroffen voor de dingen die ik nog moest regelen dus ik accepteerde het aanbod onmiddelijk.
Nu ben ik met m'n laatste dagen in nederland bezig en kijk ik uit naar de 30e, en hoe het vanaf dan gaat lezen jullie in het volgende verhaal...

  • 18 November 2011 - 13:48

    Loekie:

    Erik, heb alles gelezen en ben jaloers op je dat jij wél de ballen hebt om DE stap te maken. Ik wens je een hele mooie tijd daar aan de overkant en probeer je zo nu en dan te volgen. Het allerbeste en tot ooit.... Loekie

  • 18 November 2011 - 18:40

    Jo:

    Dit gaat je zeker lukken!!!!!!!

    Ga je lichtelijk stalken hahaha

    Prut!

    Tot in de pruimen tijd!

  • 18 November 2011 - 20:50

    Harma Hesseling:

    prachtig zoals jij je droom uit laat komen.

  • 18 November 2011 - 22:33

    Tineke Smit:

    Erik,ik vind het super voor je dat je je AmericanDream eindelijk kunt gaan waarmaken!!
    Minder is dat we ff geen gezamelijke borrel in Bloem meer kunnen doen de komende tijd!!
    Maar HIER ga ik je volgen hoor! Ben nu al nieuwschierig naar je avonturen,te beginnen met de vliegreis erheen!
    Lieverd,ik wens je heel veel plezier en geniet er zelf nog het meeste van!! Maar dat gaat je zeer zekers wel lukken! Bye bye and have a nice flight!
    Dikke smok van mij

  • 21 November 2011 - 12:08

    Carmen:

    Dank je voor de uitgebreide intro!
    Ik vind dit avontuur zooooo bij jou passen! ECHT! Ik weet zeker dat dit jouw jaar wordt!

    Ben benieuwd naar je avonturen, wat je allemaal gaat schrijven en met ons gaat delen. Ik kijk er iig naar uit!

    Liefs, Carmen

    ps: heb je ook een postadres in Canada? mss. bij het bedrijf ofso?

  • 21 November 2011 - 22:03

    Linda Mandema:

    hey erik

    ik ga je zeker volgen hoor.
    ben benieuwd naar je verhalen.
    heel veel succes.
    groetje linda don daniëlle

  • 22 November 2011 - 20:48

    Karin:

    Heb men e-mail adres ook achter gelaten.. en fijn je zondag nog even te hebben gezien en gesproken x

  • 23 November 2011 - 15:56

    Vuur-steen.nl:

    Hoi Erik, we gaan je volgen en tellen met je af..nog 7 dagen

  • 26 November 2011 - 08:06

    Bertil:

    He keerltie,eerste verhaal van jou,eerste reactie van mij zeg maar. We gaan je volgen vriend. ,t komt nu allemaal wel heeel dichtbij... Tot vanavond,drinken we er nog een paar... Gr

  • 26 November 2011 - 20:10

    Jan Korvemaker. :

    Ha Erik, mooi dat het gelukt is. Ik heb je account van Jos gekregen kan ik je mooi ff in de gaten houden ha ha. Ik wens je heel veel plezier daar en hou hem tussen de lijntjes. gr, jan.

  • 29 November 2011 - 08:58

    Ada:

    Super Erik,live your dream,if i could i would!!You only live ones:)

  • 29 November 2011 - 14:48

    Heidi Thomassen:

    Spannennnnnndd, heel veel plezier, ik denk aan je xxx

  • 29 November 2011 - 22:11

    Jouke & Gea:

    Hoi Erik,

    Het was een leuk feestje afgelopen zaterdag. Ik ben nu wel snip verkouden, maar dat hebben we er graag voorover.
    Voor morgen wensen we je alvast een fijne vlucht en voor daarna..... niets dan goeds.
    We zullen je missen! En we houden contact.

    Groetjes

  • 01 December 2011 - 18:17

    Tomas:

    Moi koale,

    Heb net even je foto bekeken, maar goed dat je deze foto later hebt geplaatst, anders was er wel extra grenscontrole geweest. Heb me aangemeld op je site. We wachten op je eerste verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Scheemda

eindelijk weg

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

New York en nog veel meer

23 April 2012

Hawaii

17 Maart 2012

Een reis met hindernissen

01 Maart 2012

Utah, Washington en Rocky Mountains

12 Februari 2012

California en Oklahoma
Erik

Ik vertek voor minimaal een jaar naar Canada om daar als long distance truck driver te gaan werken, via deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen daar volgen.

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 837
Totaal aantal bezoekers 44092

Voorgaande reizen:

30 November 2011 - 30 November -0001

eindelijk weg

Landen bezocht: