Eindelijk weg - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu Eindelijk weg - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

Eindelijk weg

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 December 2011 | Canada, Ottawa

30 november, 3:30u, samen met pa, ma en Bettie in de auto naar Schiphol, Henriët komt met de trein vanaf Rotterdam dus de familie is bijna compleet, zwager Henri kon er helaas niet bij zijn.
Incheck was snel gebeurd dus tijd voor koffie en nog even napraten, daarna maar richting de douane gelopen en na een toch even moeilijk moment van afscheid, maar zonder een seconde van twijfel, liep ik dan de controle door, mijn nieuwe leven tegemoet.
Uurtje vliegen naar Gatwick, daar dik 5 uur omhangen, maar gelukkig wel een rookplek gevonden, en vervolgens 9 uur vliegen naar Calgary, zo'n vlucht is op zich weinig over te vertellen, behalve dat er wel een aardige man naast me zat en dat er een film met Angelina Jolie in het keuzemenu zat dus mijn dag kon niet meer stuk.
Het eten aan boord was op zich niet slecht, maar helaas ook niet echt veel, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk, feit is dat toen ze ergens in de middag met een stuk pizza aan kwamen draven, dat ik dacht; LEKKER, maar doe er nog maar 4!!!
Aangekomen in Calgary ging het allemaal lekker vlot, immigratiedienst werkte vlot en duidelijk, na iedere stap werd mij precies verteld wat er daarna van mij verwacht werd en waar ik daarvoor moest zijn, en al met al ging het zelfs zo snel dat toen ik bij de uitgang aankwam, helemaal klaar om opgehaald te worden, er nog niemand te zien was die in mij geïnteresseerd was.
maar geen paniek, want voor die situatie had ik een tel.nr ontvangen, en na een kort gesprek bleek dat ik nog mooi even tijd had voor een rokertje, die er overigens flink inhakt na zoveel uur onthouding, plus het feit dat ik al een paar uur wakker was natuurlijk.
2 en half uur later waren we in Lethbridge, bij het Sandman Hotel, waar ik na een verfrissende douche mezelf getrakteerd heb op 2 biertjes en een praatje met een paar andere toekomstige H&R-chuaffeurs die al in de bar zaten.
Vervolgens was het tijd voor een welverdiende nachtrust, die wel wat kort uitviel omdat mijn lichaam het toch nog niet helemaal eens was met het tijdverschil, na ruim 30 uur wakker, 22:00u naar bed, en vanmorgen om 5:00u KLAARWAKKER!
Maar gelukkig verder geen last van hoofdpijn of andere rottigheid dus mag niet klagen.
Vandaag m'n eerste cursus gehaald, air-brakes, en mag wel met enige trots vertellen dat ik geslaagd ben, 25 examenvragen, en 0 fout.
Morgen gaan we allerlei instanties langs om alle dingen te regelen die ik moet regelen om hier te mogen werken, maar het is hier nu etenstijd, dus dat is op dit moment veel belangrijker...

  • 02 December 2011 - 00:55

    Erik Boattail:

    Veel plezier in Canada Erik ! H&R is geen slecht bedrijf om voor te werken, en ze houden zich aan wat ze jou vorig jaar in Engeland hebben beloofd. Het materiaal is goed, nooit ouder dan zo'n jaar of drie, je geld is altijd op tijd en als je wilt werken zijn er genoeg ritten voor jou.

    Erik.

  • 02 December 2011 - 05:13

    Sandra:

    hoi erik! fijn dat je veilig bent aangekomen en je eerste examen al hebt gehad... van harte ! Heel veel plezier in Canada!

  • 02 December 2011 - 06:08

    Lineke:

    Het grote avontuur is nu dan eindelijk begonnen !! Al een hele goede start gemaakt met de eerste cursus ...hoeveel moet je nog doorstaan??
    Maar ik lees al dat het een goed bedrijf is waar je voor komt te werken , dus kan weinig mis gaan !!
    Ik wens jou ook een heel fijn jaar in Canada !!!

  • 02 December 2011 - 08:07

    Jo:

    Welkom in je nieuwe leven!!!!!!!!!!!!

  • 02 December 2011 - 09:55

    Annika En Arjan:

    Hej Hallo Erik,
    Wat erg, we zijn helemaal vergeten je een goede reis te wensen. Zo te lezen is deze gelukkig goed verlopen. Wij wensen je heel veel plezier en succes.

    Groetjes Annika en Arjan

  • 02 December 2011 - 11:31

    Anita Piening:

    Moi Neef!

    Wat een avontuur ben je aan begonnen zeg! Maar aangezien jij voor het trucken geboren bent verbaasde met het niks toen ik dit las.

    Heel veel succes daar en goed op jezelf passen.

    Groet'n en Smok'n van the entire family Piening

  • 02 December 2011 - 11:41

    Henk En Maria:

    fijn dat het allemaal zo soepel verloopt,gefeliciteerd met je eerste buitenlandse examen en ga zo door .wij volgen jou met plezier je zo te zien leven en werken overzee.rij veilig en blijf gezond,doen wij dat ook.groetjes Lange en maria .

  • 02 December 2011 - 12:10

    Henriët En Henri:

    Hoop dat je deze keer iets meer hebt kunnen genieten van je welverdiende nachtrust. En dan, mèt een jetlag, gelijk je eerste cursus foutloos halen: YOU´RE DOING GREAT! Hou je taai Bruderlein, we denken aan je xxx

  • 02 December 2011 - 15:23

    Lucia Van De Kamp:

    dag Erik! leuk om alles mee te kunnen lezen, erg spannend wat je allemaal doet hoor. Goed dat je bent geslaagd voor je eerste examen daar. Succes verder!

  • 02 December 2011 - 15:36

    Corrie Van De Kamp:

    Hoi Erik
    ook ik vind het leuk om mee te lezen wat je hebt meegemaakt en gaat meemaken, ik wens je heel veel succes toe met de voorbereidingen, en veilige km natuurlijk
    groet van uit barneveld

  • 02 December 2011 - 16:29

    Jan:

    gefeliciteerd jongen..

    ben trots op je.. heb me ff aangemeld hier, kan ik je dus mooi volgen...

    hoop dat we snel meer lezen...

  • 02 December 2011 - 17:16

    Jan Korvemaker.:

    Ha Erik, dat is jou voordeel hé, je bent N.V.O gewent en als je daar me om kunt gaan.... nou dan is 30 uur paes of cake ha ha ha.
    Nou rustig aan, o ja ik vindt het tof dat ik je op deze manier toch kan volgen, top man.

    Nou gr. uut kloosterholt.

  • 02 December 2011 - 18:18

    Bettie:

    heey broer,
    fijn om te lezen dat alles vlot verlopen is, en wat tof dat je de eerste cursus zo goed is gegaan, dat geeft gelijke goede moed toch?
    Verheug me al op hert lezen van het vervolg van dit berhaal!
    liefs, Bettie

  • 02 December 2011 - 19:21

    Martje:

    Hoi Erik,

    Heel veel succes in Canada het komend jaar!!:-) Eerst in de schoolbanken een diplomaatjes halen anders mag je daar nog niet achter het stuur kruipen. Maar dit zal geen probleem voor je zijn. Dan straks 'geht es loss'.
    Met paar dagen ben je wel aan het tijdverschil gewend. Thermo-shirt en thermo- broek aan!! want koud gaat het worden...brr.

    Groeten uut Winschoot'n

  • 02 December 2011 - 19:34

    Hamp :

    Nou Erik knap gedaan hoor O fout een echte van de Kamp he, ik hoop dat verder alles goed gaat , en heel veel succes, Gr Hamp

  • 02 December 2011 - 20:11

    Jouke & Gea:

    He topper, hardstikke goed dat je je examen hebt gehaald.Wel een beetje overdreven om dan helemaal geen enkele fout te hebben STREBER! Zit je tegenwoordig ook vooraan in de klas?

    Jammer dat we je skype verzoek hebben gemist. Je leek ook gelijk weer uit de lucht te zijn, trouwens.

    Ook vind ik het nog steeds jammer dat ik niet mee kon naar Schiphol (die traantjes had ik wel willen zien!) Het goede nieuws is echter dat ik het niet voor niets heb laten schieten.... Danya heeft haar zwemdiploma gehaald!

    We wachten vol smart op je volgende verhalen en wellicht tot skypes1

    groetjes en een dikke knuffel.

  • 03 December 2011 - 09:19

    Filip Wieringa:

    He' maatje, mooi dat je goed bent aangekomen. De eerste cursus heb je ook al gehad, dus nu gaat het ook echt op werken lijken haha. Je bent niet de enige die er begint, dat is ook wel zo leuk.

    Gr Filip

  • 03 December 2011 - 17:26

    Rian:

    Hey maattie,

    Super dat het goed gaat en dat je de eeste test gehaald hebt. Geeft moed voor de volgende.
    Kom je al een beetje in het ritme?

    Knuf van mij

  • 03 December 2011 - 18:57

    Wiebe:

    Hé topper, leuk om te lezen en ben weer .......trots op je :-)

  • 04 December 2011 - 11:18

    Gabrielle:

    Hoi erik!

    Leuk om zo mee te lezen met al je verhalen.
    Zal het zeker volgen.:)
    Super dat de eerste cursus al gehaald is, en heel veel succes en plezier op je verdere reis.

    Groetjes uit Barneveld!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

eindelijk weg

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

New York en nog veel meer

23 April 2012

Hawaii

17 Maart 2012

Een reis met hindernissen

01 Maart 2012

Utah, Washington en Rocky Mountains

12 Februari 2012

California en Oklahoma
Erik

Ik vertek voor minimaal een jaar naar Canada om daar als long distance truck driver te gaan werken, via deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen daar volgen.

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 44089

Voorgaande reizen:

30 November 2011 - 30 November -0001

eindelijk weg

Landen bezocht: