de eerste dagen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

03 December 2011 | Canada, Ottawa

Na het succes van de reis en de eerste cursus is in mijn ogen de toon gezet voor een leuke periode, en dat blijkt ook wel want het gaat lekker, vrijdag allerlei dingen geregeld zoals een sofi-nummer (noemen ze hier een Social Insurance Number), bankrekening geopend, meteen het contant geld wat ik bij me had op die rekening gezet uiteraard, zo'n rekening openen gaat hier trouwens wel makkelijk, je zit een half uurtje bij iemand op kantoor, kun je meteen zelf je pincode intoetsen die je wilt hebben en zelf een password voor je internetbankieren ingeven, schuift ze je gewoon het toetsenbord toe en je typt het zelf maar in.
Vandaag en morgen niks bijzonders te doen dus gisteravond het uitgaansleven van Lethbridge maar eens even verkent, was op zich niks mis mee alleen had ik de pech dat mijn gezelschap, een vent hier uit de buurt die ik in de hotelbar had leren kennen, niet zo goed tegen drank kon en dus vervelend begon te worden tegen iedereen en dacht dat ik hem wel zou helpen als het ruzie werd, heb hem maar even uitgelegd dat ik dat niet deed als hij het zelf uitlokte en ben vervolgens terug gegaan naar het hotel.
Vandaag een beetje brak maar dat is m'n eigen schuld dus geen gezeur daarover, wel weer leuke mensen leren kennen waaronder Jim uit Winnipeg, die me meteen z'n kaartje gaf met de uitnodiging om toch vooral een keer langs te komen als ik bij de H&R vestiging in Winnipeg moest zijn, en een Indiaan, weet z'n naam zo niet, maar een hele leuke vrolijke kerel met een bulderende lach.
Verder heb ik het natuurlijk erg druk met inburgeren dus zit regelmatig voor de tv in de bar naar ijshockey te kijken want dat is echt DE sport hier, 3 tv's naast elkaar boven de bar en op minimaal 1 daarvan staat ijshockey aan.

Het enige wat ik nu nog even kwijt moet is dat ik een aantal mensen had belooft om een tel.nr te sturen als ik die heb, dat duurt nog even want omdat ik straks vaker in USA zit dan in Canada is het slimmer om een Amerikaans nummer te hebben dus dat kan ik pas op m'n eerste rit regelen, post kan straks naar het adres van H&R Transport maar dat maak ik wel bekend als ik weet voor welke vestiging ik kom te rijden...

  • 04 December 2011 - 04:44

    Henriët (en Henri):

    Prettig Weekend! 't Is hier echt Sinterklaas-weer nu: Koud, donker en nat. Zie de maan schijnt door de bomen, brrrrrrrr .... Klak-klak-klak-klak-klak .... Groetjes uit de nachtdienst!

  • 04 December 2011 - 07:46

    Ivette Dijk:

    Hi Erik, hoe is het weer daar nu? Hier idd donker miezerig sinterklaas weer. Wat gaaf dat je een blog bij houdt, ik vind het super om je ervaringen te lezen. Je zult er zat 'raar' volk tegenkomen, en er vaak om lachen! Blijf dat vooral melden hier, lachen we effe met je mee! Succes kerel en tot de volgende blog!

  • 04 December 2011 - 08:32

    Jelle:

    Hoi klein ventie.

    Blij te horen dat het je goed gaat, maar heb je daar ja favorite shag al gevonden, of moeten wij dat naar je versturen?
    Je kan natuurlijk ook met die Indiaan aan de vredes pijp gaan lurken.
    Hoop dat je snel van het geregel af bent man, want een stuur in je handen is meer jou ding.
    Hoop dat je tijd blijft houden straks om ons verder op de hoogte te houden, want het is leuk om te lezen hoe het jou vergaat.

    Goet goan, Jelle.

  • 04 December 2011 - 10:53

    Bé Zuiderveen:

    Hallo Erik,
    Fijn dat het jou daar goed gaat zo als ik dit uit het verhaal kan aflezen. Heel veel plezier en een goede tijd gewenst.
    Groetjes

  • 04 December 2011 - 12:22

    Abelike:

    Super dat het je goed bevalt! X

  • 04 December 2011 - 12:27

    Klaas (en Fiona&kids:

    Goeidag eevn,
    Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen,dat na veel (reis)uren.
    We hebben je zien vliegen,want je stelten hingen nog onder het vliegtuig! Hahaha.
    Volgens mij ben je al aardig ingeburgerd,dus dat komt wel goed.
    We gaan je reizen volgen en zien wel waar je komt.
    Veel suc6 met de komende cursussen en dan: GIDDY UP GO!

    Gr uut Pekel

  • 04 December 2011 - 13:34

    Lucienne:

    Geweldig te horen dat je "je plekkie" al aardig hebt gevonden en dat het je zo goed bevalt.
    Ga ervoor en ...... maak er wat van en bovenal ....GENIETEN !!!!!!!!!!

  • 04 December 2011 - 14:15

    Jouke & Gea:

    He Erik,

    Laat even weten wat het tijdverschil is, want dat ben ik alweer vergeten. Ik hoop niet dat ik je zojuist wakker gesmst heb.
    Verder blijft het leuk om je verhalen te lezen.

    Groetjes, Gea

  • 04 December 2011 - 16:55

    Marjon:

    Hey Erick,

    Hoe is het nu met je? Ontzettend leuk om zo te lezen hoe het met je gaat. Wat een super avontuur zeg! Geniet er lekker van en gefeliciteerd dat je al voor 1ding geslaagd bent. Hopelijk zien we gauw meer foto's, Hihi want dat is altijd leuk. IK blijf je volgen laiverd. Enjoy the ride ;).

    Liefs en dikke smok
    Marjon

  • 04 December 2011 - 19:37

    Pa En Ma:

    van ons wil je natuurlijk ook wel een reactie maar je weet dat wij het allemaal nog moeten leren.We hadden al met je geskypt.Het is leuk om je verhaal te lezen en de reacties daarop.We zijn blij dat je het naar de zin hebt en leuke mensen leert kennen.Wij zijn trots op je.Groeten van ons.

  • 04 December 2011 - 19:53

    Harma Hesseling:

    Tof man, zoveel mensen al te leren kennen in de korte tijd dat je daar nog maar zit. Straks zit je oud en nieuw te vieren in een tipi, hahaha

  • 04 December 2011 - 20:18

    Martje:

    Hee Erik,
    Hartstikke tof dat tot dusver goed bevalt. Ik weet uit eigen ervaring dat het erg leuk is om reacties te krijgen op je reisverslag.
    Snel de regels van ijshockey leren en wie DE clubs zijn enzo. Enne Hiawatha zie je vast nog wel.

  • 04 December 2011 - 20:35

    Linda En Don:

    hey erik

    blij omte lezen dat je goed aangekomen bent.
    en dat je je al aan het inburgeren bent hahaha.

    groetjes linda

  • 05 December 2011 - 10:26

    Ada:

    Klinkt super Erik,mooi dat je in 1 keer geslaagd bent,en dat nog wel met 0 fouten,wow:)

    Groetjes vanuit het regen,stormachtige Nederland,haha

  • 05 December 2011 - 13:38

    Hendrik:

    eej erik mijn vriendins nichtje woont in drumheller,das 260 km bij je vandaan das nog wel te doen,en we zijn toch van plan er een keer heen te gaan.mooi dat je het na de zin hebt grt oet zoutkamp moi

  • 05 December 2011 - 19:53

    Hamp:

    Hallo Erik ,leuk je zo te volgen , en je bent vast wel trots op je pa en ma , dat je die aan de PC hebt gekregen
    Groeten uit Barneveld.

  • 06 December 2011 - 18:32

    Chris Oude Pekela:

    Hoi Erik ook even een klein berichtje van mij ik ben blij dat het allemaal zo goed verloopt de reis is goed geweest en je bent in een keer geslaagd heel goed jongen en zo te horen het eten is goed maar heel veel dus het kan niet beter Erik de vr gr van een oud trucker oet pekel moi heur

    vr gr Chris

  • 09 December 2011 - 09:59

    Girbe:

    goedemorgen, dat gaat wel goed komen met jou daar, sta op dit moment zelf bij EverFresh en dat schiet weer niet op, dus wat dat betref mis je hier niks. zou zeggen, KEEP ON TRUCKING. groeten Gibe

  • 09 December 2011 - 14:36

    Hessel En Bertha:

    moi erik,
    even je ouders gebeld om te vragen hoe het met je gaat. alleen maar positieve dingen gehoord. Houen zo. we blijven je volgen en wensen je alle goeds.
    groetjes van dien oom en taande

  • 09 December 2011 - 21:00

    Lange En Maria:

    even de groetjes van het hoge noorden van nl naar het hoge noorden aan de overkant.ben blij dat jij daar wel je plekje vind,ga zo door! moiiiiiiiii.lange

  • 10 December 2011 - 12:26

    Pa /ma:

    we zijn blij dat het zo goed met je gaat en hopen dat het zo blijft.er zijn veel mensen die naar je informeren die geven we dan het adres van je site

  • 11 December 2011 - 11:42

    Derk&Lia(Wim Takens):

    Moi Erik leuke fiat panda waar je in lest maar hoezo curssussen? of ben je in het vliegtuig het rijden verleert? nou sucsses daar hou je wel even in gaten en denk er om laat je niet bijten door grizzly gr Derk&Lia

  • 12 December 2011 - 17:14

    Zoef De Haas :

    Hopelijk gaat alles een beetje vlot en dat je maar snel op de vrachtwagen mag. We houden je in de gaten met de reisverslagen. Groetjes Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

eindelijk weg

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

New York en nog veel meer

23 April 2012

Hawaii

17 Maart 2012

Een reis met hindernissen

01 Maart 2012

Utah, Washington en Rocky Mountains

12 Februari 2012

California en Oklahoma
Erik

Ik vertek voor minimaal een jaar naar Canada om daar als long distance truck driver te gaan werken, via deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen daar volgen.

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 44091

Voorgaande reizen:

30 November 2011 - 30 November -0001

eindelijk weg

Landen bezocht: