wachten op van alles - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu wachten op van alles - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

wachten op van alles

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 December 2011 | Canada, Ottawa

het is al een poosje geleden dat ik wat geschreven heb, en dat is omdat er eigenlijk weinig gebeurd hier.
als je namelijk hier in Canada je rijbewijs wilt halen, wordt eerst je rijbewijs opgestuurd naar één of ander kantoor waar het wordt bekeken, gecheckt, gerecheckt, opgepoetst, schoongemaakt, gedriedubbelcheckt en uiteindelijk wordt er dan groen licht gegeven dat ik hier af mag rijden, en daar zit ik nu dus op te wachten.
Heb intussen al mijn cursussen gehaald, theorie personenauto is binnen, en jawel, theorie vrachtauto ook al, volgens de rijschool kon dat pas als ik rijbewijs personenauto had gehaald, maar een toekomstige collega vertelde me dat dat onzin was, heeft me opgehaald en naar de betreffende instantie gereden, en half uur later stonden we weer buiten met een theorie-cetificaat voor vrachtauto op zak, mooi een stapje dichterbij dus.
Verder breng ik hier de tijd door met lezen, kletsen met deze en gene, lezen, computeren, lezen, eten en drinken, lezen, in de kroeg zitten, en als ik niks te doen heb lees ik nog wel eens een stukje.
Ik hoop nu heel snel af te kunnen rijden en dan moet ik volgens de Canadeese wet 10 dagen wachten voor ik af kan rijden met vrachtauto, maar die tijd kan ik hopelijk besteden aan een 3-daagse orientatiecursus bij H&R Transport, heb ik het gister met een van de mannen daar over gehad en omdat zij het ook allemaal zo snel mogelijk willen afhandelen kan dat misschien wel geregeld worden, normaal doe je die orientatie namelijk pas nadat je je rijbewijzen hebt gehaald.
Beetje saai verhaaltje deze keer maar er gebeurt op dit moment gewoon niet veel, hoop dat ik de volgende keer weer wat leuks te vertellen heb...

  • 13 December 2011 - 18:19

    Lineke:

    Nou wij kregen in ieder geval even iets te lezen van jou haha ....
    Vernuver die wat !!!! Daun wie ook ;)

    Greetzzzzzzz van uut Sodom :D

  • 13 December 2011 - 18:25

    Erik Boattail:

    Erik, dat van die 10-dagen wachttijd is onzin. Ik reed op maandagochtend 30 november 2010 af voor luxe wagen, en de vrijdagmiddag daarop (3 december 2010) haalde ik mijn class 1 rijbewijs.
    Wel was er toen sprake van dat de uitgifte van het class 1 rijbewijs niet mocht geschieden binnen 10 dagen na het behalen van mijn luxe wagen rijbewijs. Maar Andrew zei dat we het gewoon gingen proberen, en ik kreeg meteen het voorlopige rijbewijs mee van mijn vriendin van de "poedel-place" :-) Dus vraag het eens aan Patty, of aan Andrew.
    Succes verder !!

    Erik.

  • 13 December 2011 - 18:26

    Vuur-steen.nl:

    Hoi Smurf
    denk je ook dat je een rijbewijs hebt..kun je weer opnieuw bginnen..ik dacht dat je dat zou kunnen omzetten naar een internationaal rijbewijs....niet dus..na ja je bent nu in iedergeval wel belezen...
    we genieten van je verhaaltjes
    groetjes Fenna en Cris
    ps alvast fijne feest dagen daar

  • 13 December 2011 - 18:37

    Henriët:

    Jij moet wel héél erg gelukkig zijn met die E-reader! ik moest vandaag aan je denken, vroeg me af hoe het er mee ging en waarmee je druk bezig zou zijn. En inderdaad, al die tijd die je nu "over" hebt, zo nuttig mogelijk besteden, daar win je elders mee. Valt vast niet mee om te wachten, wat is 't veur durp, waar je zit? Heb je dat al goed kunnen bekijken? Of nodigt het weer daartoe niet uit? Hebben ze nog plaatselijke bijzonderheden die moeten worden gegeten, gedronken, bekeken of op anderlei wijze geïnspecteerd? Kun je je opgeven voor vrijwilligerswerk als je tijd over hebt? Of misschien es ... een boek lezen??? Hele dikke kus uit Rotterdam, in m'n hart ben ik iedere dag even heel dicht bij je xxx

  • 13 December 2011 - 19:05

    Erik Boattail:

    Erik,

    Ik hoorde net van John dat hij het was die met jou naar Astro (poedel-place) is gegaan voor jouw theorie-examen. Hij wist helemaal niet dat jij een blog aan het bijhouden bent...... (nu dus wel :) )

    Erik.

  • 13 December 2011 - 19:17

    Hamp:

    Nou Erik er is niet zoveel verschil met Nederland, als ik jou verhaal zo hoor , alles moet drie keer nagekeken worden , het is net of je in Nederland bent.
    gr Hamp

  • 13 December 2011 - 20:21

    Jelle:

    Hoi Erik.
    Dat is voor jou mooi shit man, maar ik zou graag zien dat ze die rijbewijs controle hier in europa ook zouden in voeren met die oostblokkers die hier keren op de snelweg, achtruit rijden op vluchtstrook enz. Komt het omdat er mischien niet zoveel werk is dat het zo lang duurt mischien? Hoop dat je toch snel aan de bak kan kerel, want dit is niets. Zouden ze niet sneller helpen als je vroeg waar je de Koran kunt kopen om te lezen???
    Je kunt natuurlijk ook gaan sneeuw scheppen zie ik op je foto's.
    Goed goan moat.

  • 13 December 2011 - 20:36

    Wiebe:

    Moi, klinkt allemaal wel als een erge straf moet ik zeggen haha en zit me net af te vragen of je ook een apart (privé) blogje hebt waar de ervaringen in komen met de Canadese schoonen. Je snapt dat ik de smeuige verhalen ook wil lezen hé :-) :-)

  • 14 December 2011 - 09:06

    Ada:

    Jammer dat je misschien effe de tijd moet door komen.Maar kun je straks zo de sneeuw in met de truck!Go Canada!!
    Kun je kettingen leggen of doen ze dat daar niet? Weet niet of je dat al eens gedaan heb,maar kun je beste droog oefenen:)
    Gr.Ada
    ps.wat meer foto's is helemaal niet erg hoor,is leuk:)

  • 14 December 2011 - 19:07

    Tomas:

    Goeidag Lange,

    Ja jong, het bin allemoal ambtenoaren en helpm d'heule barrel noar de klootn, mor ja in Nedreland en Europa noit veul aans GVD. Dien leswoagn zugt d'r gaut oet, mor dy nekkerman mot ik wel eevm aan wennen. das dien exoams al holst har ik noit aans verwacht,wast altiet al'n studiepik. Ik zal zegn tomorrow.

  • 15 December 2011 - 17:45

    Tom En Rita :

    hoi erik ik lees dat het goed met je gaat gelukkig maar.zo te lezen ben je alle dagen bezig leuk om te lezen
    groetjes

  • 17 December 2011 - 14:12

    Berend:

    he die erik , alles goed met je kerel . nou ik lees net je laatste verslag , het lijkt verdacht veel op duitse grundlichgeid hahahahah . maar ik hoop dat je het een beetje naar de zin hebt , en dat je snel de golden road op kan . nu je nog ff moet wachten doe je er zeker goed aan om je ff lekker te orienteren . en loop je ook al met zo,n grote cowboy hoed op . wens je een hele fijne kerstdagen daar en een goed uiteinde . en zie je volgende verslag vol spanning tegemoed. gr berend

  • 18 December 2011 - 21:45

    Peter Moes:

    Moi Erik,

    heel veel plezier daar met deze geweldig mooie uitdaging/avontuur.
    Maar dat zal vast wel lukken, zeker als je straks eindelijk mag rijden met die mooie trucks! We blijven je wel volgen via deze weg.

    Ben best wel wat jaloers trouwens.

    Groetn uut knoal,
    Peter.

  • 21 December 2011 - 06:18

    Tom En Rita :

    hoi erik van harte gefeliciteerd met je verjaardag groetjes tom en rita

  • 21 December 2011 - 18:11

    Tomas:

    Moi lange kole nete,

    He jonge gefeliciteerd mit dien verjoardag van oet, Finnerwold van Pa en Moe, Ard en van miesulf natuurlijk.
    Tís mor rustig mit dien schrieverij of zitst doar al in"t hok veur opboar dronkenschap. Hoop dat et verder al'n beetje gaut lopt doar mit die en de Mounties. Loat die't gaon jonge. Jo Tomorrow

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

eindelijk weg

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

New York en nog veel meer

23 April 2012

Hawaii

17 Maart 2012

Een reis met hindernissen

01 Maart 2012

Utah, Washington en Rocky Mountains

12 Februari 2012

California en Oklahoma
Erik

Ik vertek voor minimaal een jaar naar Canada om daar als long distance truck driver te gaan werken, via deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen daar volgen.

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 44094

Voorgaande reizen:

30 November 2011 - 30 November -0001

eindelijk weg

Landen bezocht: