Klaar voor het echte werk - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu Klaar voor het echte werk - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

Klaar voor het echte werk

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 December 2011 | Canada, Ottawa

Jawel, het is zover, gisteren mijn laatste examen gehaald en vandaag, op mijn verjaardag nog wel, ga ik echt aan de rit. Samen met Ruud, een andere Nederlander, gaan we vanmiddag weg naar Sioux Falls in Iowa met een vracht vlees en tijdens die rit mag Ruud mij uit gaan leggen hoet het werkt met de papierwinkel, communicatie met de planning via sateliet, douane, meat-inspection, en alle verdere dingen die ik moet weten om een beetje fatsoenlijk onderweg te kunnen zijn.
Nou heb ik Ruud al een beetje leren kennen de afgelopen 2 dagen omdat hij ook in het Sandman Hotel zat tijdens zijn reset en ik denk dat dat wel goed komt, vreselijk slap ouwehoeren en een gezonde portie lekkere droge humor, af en toe doorspekt met een kort moment van serieus zijn zijn de juiste ingrediënten voor een prettige reis denk ik.
Heb dus mijn rijbewijzen gehaald nu en daar was ik best wel nerveus om eerst, die laatste test was namelijk best wel ingewikkeld omdat je hier dus een heel uitgebreide pre-trip inspectie moet doen en dan moet je precies aan die examinator vertellen wat je allemaal kontroleert, en sla geen detail over want dat kost je punten, voorbeeld; ergen tijdens de kontrole vroeg ik hem om mijn richtingaanwijzers achterop de trailer te kontroleren terwijl ik ze dus bediende (zo moet je dat vragen) en BAM, 5 strafpunten want ik had moeten zeggen richtingaanwijzers én remlichten!!! dat soort geneuzel, en dan zal ik jullie de details van het luchtremsysteem besparen maar die moet je dus helemaal controleren met allerlei, in mijn ogen volkomen zinloze tests.
Maar goed, dat is allemaal achter de rug, heb alle examens in één keer gehaald dus mag absoluut niet mopperen, het heeft vannacht gesneeuwd, de zon schijnt nu, ik heb een gratis birthday-breakfast genoten bij Denny's vanmorgen en we gaan zo richting de yard van H&R om de trailer op te halen, dan richting de grens, vrijdag tussen 7 en 11 uur lossen in Sioux Falls en daarna zien we wel weer waar we terecht komen...

  • 21 December 2011 - 18:58

    Happy:

    Er is er één Jarig,(geweest) hoera hoera
    Dat kun je wel zien, dat is hij.
    Dat vinden wij allen zo prettig, ja ja
    en daarom zingen wij blij
    Hij/zij leve lang, hoera hoera
    Hij/zij leve lang, hoera hoera
    Hij/zij leve lang, hoera hoera

    Groet Fenna en Cris
    vuur-steen.nl

  • 21 December 2011 - 20:04

    Nuy En Janny:

    Hoi Erik,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en alle behaalde examens!!!!
    Hartstikke goed man, alles in één keer!
    En dan nu lekker op weg.....

    Groeten Nuy en Janny

  • 21 December 2011 - 20:14

    Bé Zuiderveen:

    Dag Erik,
    In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag of te wel: Veul zeegn in 't nije joar!!! en dast mor gezond bliefm magst, din zel de rest wel goan.
    Als je met de kerstdagen en "oud en nieuw" vrij bent van je werk zal je Groningen wel missen denk ik dan maar. Hoe dan ook, ik wens jou fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling en een voorspoedig 2012.
    Groeten,
    Bé Zuiderveen Oostwold.

  • 21 December 2011 - 20:15

    Uffie:

    Hey jarige topper,

    Goed man.....en nu echt gaan genieten van het rijden aldaar. Wist dat je het super zou doen!
    Stuur wat van dat mooie witgoedje naar ons kikkerlandje en ook ik heb samen met de kids een sneeuwrijke vakantie.

    Knuffel

  • 21 December 2011 - 20:21

    Heidi En Sandra:

    Gefeliciteerdmet je verjaardag en met je het behalen van je examens. Toppie man, spannend hoor je eerste echte rit.Heel veel plezier en veilige kilometers. x

  • 21 December 2011 - 20:38

    Jan Korvemaker.:

    Ha Erik, van harte met je verjaardag. En ook met het behalen van al je paparatie, ha ha. Nou veel succes met je eerste rit en hou hem tussen de lijntjes. gr uut kloosterholt.

  • 21 December 2011 - 20:45

    Harma Hesseling:

    een betere verjaardag kon je je op dit moment niet wensen, happy birthday

  • 21 December 2011 - 20:59

    Lineke:

    Heey jarige Job !!!

    Een mooiere verjaardag dan deze kun je je op dit moment niet wensen !!
    Van harte met je verjaardag en behaalde examens !!! Echt top voor je , mag je best trots op zijn !!
    En ik wens jou een goede reis xx

  • 21 December 2011 - 21:24

    Monique:

    Hoihoi nog een keer gefeliteerd met je verjaardag en je examens!!!!!!!En nu gaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!Gooi effe een sneeuwbal deze kant op hahaha en uitkijken he!!

  • 22 December 2011 - 09:04

    Ada:

    Succes Erik met je eerste rit:)

  • 22 December 2011 - 15:23

    Harrie Jonker:

    hallo erik. nog gefeliciteerd joh. volg nu ook jou avonturen daar aan de andere kant van de plas. je hebt het naar de zin merk ik. wens je natuurlijk veel succes daar. groetjes vanuit klazienaveen!!!

  • 22 December 2011 - 16:37

    Hamp:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en alle behaalde examens!!!!
    goed man, alles in één keer
    En dan nu lekker op weg naar de USA. je neemt toch wel een BIG MAC op je eerste reis ?
    Gr Hamp

  • 22 December 2011 - 22:03

    Loekie:

    Sorry, nog van harte met je verjaardag en natuurlijk met je examens. Nou eindelijk on the road again en keep on rolling. Daarvoor ben je daar uiteindelijk. groet'n

  • 24 December 2011 - 13:29

    Martin:

    Klasse hoor.Hoop dat je een xtje fotos maakt... Maar dat SIOUX FALLS, waar mag dat liggen? kan het op mijn navi niet vinden ;-)

  • 25 December 2011 - 16:49

    Bianca:

    Hey, je gaat wel lekker begrijp ik. Nog van harte met je verjaardag en met je behaalde examens. Knap werk man. Ga gewoon lekker zo door, we horen snel weer van je.
    Groetjes Roelof en Bianca

  • 27 December 2011 - 21:24

    Henk En Maria:

    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en je behaalde examens.wij wensen jou tevens fijne feestdagen en en heel goed en veilig nieuwjaar!Groeten Lange en maria.

  • 30 December 2011 - 14:13

    The Doctor:

    Vriend!

    Mooi dat alles goed verloopt daaro!
    K wou je vanuit Trelleborg ff een Happy New Year toewensen. Ik ben tijdens de wisseling ook niet thuis, ga morgenavond weer op naar Helsinkiborrug!

    Goed gaan! Groeten van The Doctor himself!

  • 30 December 2011 - 18:21

    Chris Van Dijk:

    Hallo Erik langs deze weg wens ik jou een voorspoedig 2012 een heel goed trucker jaar veel gezondheid en doe het kalm aan he
    vr gr Chris

  • 02 Januari 2012 - 11:57

    H 2:

    hoi erik hier hun berichtje van mij.de beste wensen voor het nw jaar.super dat je al je papieren in een maal heb gehaalt.ikhoop dat je het naar jr zin hebt daar.gr h2

  • 03 Januari 2012 - 11:35

    Jan Timmermans:

    Moi Erik

    Dat binn"n goie berichten. Woar hangst doe nou oet? Hier is alles goud.
    Ik wens die nog een gelokkig nij joar
    en veul kilometers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

eindelijk weg

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

New York en nog veel meer

23 April 2012

Hawaii

17 Maart 2012

Een reis met hindernissen

01 Maart 2012

Utah, Washington en Rocky Mountains

12 Februari 2012

California en Oklahoma
Erik

Ik vertek voor minimaal een jaar naar Canada om daar als long distance truck driver te gaan werken, via deze site kunnen jullie mijn belevenissen en ervaringen daar volgen.

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 44087

Voorgaande reizen:

30 November 2011 - 30 November -0001

eindelijk weg

Landen bezocht: