Mentortrip - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu Mentortrip - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erik Kamp - WaarBenJij.nu

Mentortrip

Door: erikvandekamp

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 Januari 2012 | Canada, Ottawa

Het heeft even geduurd maar ik ben weer terug in Lethbridge, ben 3 weken met Ruud onderweg geweest. De eerste dag heeft Ruud gereden, grensovergang en meat-inspection geregeld, en toen de uren volgereden tot een uur of 2 snachts, lekker geslapen en smorgens mocht ik dan mooi bij daglicht mijn eerste kilometers in de USA rijden, kon ik mooi even wennen aan de auto en het verkeer. Nu is dat verkeer niet zo druk dus dat was wel te doen, en de auto moet je even aan de lengte (23 meter) wennen en dan is dat ook prima te doen, wat wel opletten is, is dat de assen van de trailer verstelbaar zijn, als je zwaar geladen bent, en veel gewicht voorin hebt, schuif je de assen van de trailer verder naar voren zodat je niet te zwaar bent op de trek-assen, heel mooi systeem maar wel opletten want als je assen anders staan, ga je ook anders de bocht door.
Vanaf die tweede dag liet Ruud mij dus zoveel mogelijk rijden en nam hij het alleen over als ik de uren op had en we toch verder moesten en zo stonden we donderdagnacht al in Sioux City (ik had Sioux Falls geschreven in het vorige verhaal maar bleek dus Sioux City te zijn), vrijdagmorgen mooi optijd gelost en na de nodige berichten kregen we de opdracht om in Schuyler, Nebraska een vracht vlees te gaan laden voor Brampton, Ontario, was even zoeken om het bedrijf te vinden omdat we de afslag Schuyler er af waren gegaan, en na een rondje door het dorp en de omgeving kwamen we er achter dat het bedrijf eigenlijk aan de doorgaande weg zat maar dan één afslag verder.
Daar aaangekomen hebben we ons gemeld en kregen we te horen dat we niet moesten laden, maar dat de vracht al klaar stond in een andere trailer van H&R dus was het een kwestie van omkoppelen en weer weg zei de brave man, heel erg fijn maar je mag een trailer alleen maar afkoppelen met minimaal 3/4 tank voor de koeler omdat zei die trailer natuurlijk ook weer gaan laden en die staat dan ook weer een poos op het terrein tot hij opgehaald wordt, en dan moet wel de koeler draaien, dus met het handpompje diesel overpompen van de truck in de koeler, les 1 van die dag, zorg dat je je koeler tankt voor je naar een klant rijdt, want misschien moet je wel koppelen...
Na een hoop geknoei met diesel dus de trailer neergezet, assen helemaal naar achteren want anders veert hij te veel in tijdens het laden, volle er achter, papierwinkel geregeld, via weegbrug om je assen goed te zetten, en toen op weg naar de grens waar we op 24 december net na 5 uur aankwamen en dus niet meer konden inklaren, kerstavond, alles gesloten, berichtje naar H&R en met de opdracht om dan maar af te koppelen op terrein van H&R in Brampton en daar een volle weer aan te haken voor Winnipeg en Calgary.
"binnenlands ritje" door Canada dus, ongeveer 3500km te gaan, ongelofelijk dat je dan na 1800km er achter komt dat je net de provincie Ontario uit bent.
Winnipeg lossen en Calgary afkoppelen op de yard van H&R ging lekker vlot en toen begon het; eigenlijk zou ik na deze rit terug naar Lethbridge om aan m'n 3 daagse orientatie te beginnen, maar de planning kwam met het verzoek of ik nog een ritje met Ruud kon doen, "even" naar Carlstad, New Jersey, de 28e laden en de 30e lossen, 4000km in 48 uur, red je niet alleen dus of we met z'n tweeën even door konden zetten.
Zo gezegd zo gedaan en zo stonden wij de 30e in Carlstad, voor een dichte deur wel te verstaan...
waren er namelijk om 13:45u, en het bedrijf ging om 13:00u dicht, dus hebben we daar gestaan tot 2 januari 12:00u snachts.
Één klein voordeel; het was met de bus maar 15 kilometer naar New York City, dus ben met oud en nieuw wel even bij Times Square wezen kijken, zo heeft ieder nadeel zijn voordeel.
Daarna weer geladen in Philadephia voor Toronto en weer door Canada terug naar Calgary, al met al 17.500km in 3 weken, niet echt veel met 2 chauffeurs maar wel mooie ritten gehad.
Zit nu weer in het hotel, net m'n 3-daagse orientatie gehad, en morgen vertrek ik alleen, met "m'n eigen truck" naar een plaatsje vlakbij Milwaukee.
Auto 2172 staat klaar op de parking, en ik ga nu een poosje slapen...

• 13 Januari 2012 - 07:58

Heidi Thomassen:

Hey Erik, Leuk om te lezen hoe het je is vergaan de laatste weken. Man 17.500km daar doe ik een jaar over tjonge. Maar je moet toch ook wel op super plekken komen en veel moois zien. Take Care en succes....xx

• 13 Januari 2012 - 08:56

Chris Oude Pekela:

Wat een leuk verhaal Erik zo af en toe heb ik tranen in mijn ogen van de spanning maar zo te horen ben jij echt tevreden dus houden zo Erik ik wens je het allerbeste en de glimmende kant boven houden jongen
    moi heur en succes
    vr gr Chris

• 13 Januari 2012 - 09:16

Ada:

Nou Erik de kop is er af!!
    Leuk te lezen hoe alles verloopt:)
    Ben al benieuwd hoe je eerste rit alleen verloopt,koppie erbij en dan gaat vast goed!
    Succes Erik!!

• 13 Januari 2012 - 09:57

Loekie:

Mooi verslag Erik, ben blij voor je dat je het naar je zin hebt. Zie uit naar het volgende verslag. Misschien met wat foto's erbij? Groet Loekie.

• 13 Januari 2012 - 12:41

Uffie:

Goed bezig man, leuk om te lezen dat het je super bevalt.
    Geniet van alles en succes met het rijden!

X mij

• 13 Januari 2012 - 12:41

Uffie:

Goed bezig man, leuk om te lezen dat het je super bevalt.
    Geniet van alles en succes met het rijden!

X mij

• 13 Januari 2012 - 15:47

Erik M:

Goud bezig kerel......heb het idee dat je er goed vermaakt....en dat je ons allang vergeten bent...mor wie die nog nait ....!!!!!!
    Veel plezier nog en altijd leuk om je verslagen te lezen....tot snel...

• 13 Januari 2012 - 19:16

Berend :

hey die erik alles goed met je jonge . ja zo zie je maar weer je leert er elke dag weer bij . en zeker is dat je er altijd open voor staat . en ben best wel een beetje jaloers op je hoor , ha met oud en nieuw op times sqaure staan wie wil dat nou niet . hoop voor je dat je er van geniet en nog vele veilige milles voor de boeg hebt . gr oet sodem

• 13 Januari 2012 - 21:05

Jan Korvemaker.:

Ha vernfahrer, kan ik nu al wel zeggen toch ha ha ha. Nog de beste wensen hé, kan nog net. Mooi verhaal Erik, vindt het heel leuk om jou belevenissen te lezen. Nou ik wens je veilige km met je "eigen "wagen en hou hem tuussen de lijntjes. gr uut kloosterholt.

• 15 Januari 2012 - 10:54

Pa /ma:

Hallo Erik.

• 15 Januari 2012 - 11:09

Pa En Ma:

Hallo Erik.
    Wij vinden het ook leuk je verhaal te lezen.En dan nu alleen op pad met je eigen auto,geweldig jongen!
    Fijn dat je er zo van geniet.We wensen je veel veilige kilometers.
    Groeten van je moeder,en pa natuurlijk.

• 16 Januari 2012 - 19:41

Hamp:

Nou Erik heel veel succes met je eerste ritje allen , maar geen 17.000 km in 3 weken he,de helft is ook zat. gr hamp

• 19 Januari 2012 - 21:21

Pascal Spijker:

He trucker hoe bevalt je Nieuwe truck en uiteraard je nieuwe leven??? Groet Pascal

• 20 Januari 2012 - 21:52

Tineke Smit:

Wat machtig om te lezen hoe jij je daar aan de andere kant van de oceaan vermaakt!!
    Super wat je allemaal doet en ziet!
    Geniet dr lekker van,en ik kijk alweer uit naar je volgende story!
    Dikke smok oet Winschoot!!

• 21 Januari 2012 - 19:02

Harrie Jonker:

he erik. het bevalt je dus best in dat canada van je. goed man. ik heb er net een bar ritje trondheim op zitten en mag volgende week weer naar noorwegen. heb al met kettingen liggen stoeien.jij ook al of nog geen gekkigheid gehad daar? zet hem op en de mazzel maar weer. groet uit klazienaveen!